Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Martin Houdijk - WaarBenJij.nu Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Martin Houdijk - WaarBenJij.nu

Gibraltar

Door: Martin houdijk

Blijf op de hoogte en volg Martin

02 Juli 2018 | Gibraltar, Gibraltar

Na een heerlijk ontbijt met een omelet compleet, mmmmm hebben we maar besloten vandagg richting Gibraltar te gaan, er verschenen wat wolkjes aan de hemel.
Na een leuke rit langs de kust via de N-340 de auto maar IPO de parkeerplaats in Spanje te laten staan.
Lopend door langs de de douane gegaan en toen waren we plots op Engels grondgebied.
Met de bus naar het centrum van Gibraltar gegaan, bakkie genomen en op zoek naar een rondrit over de rots van Gibraltar.
Nou gauw gevonden hoor, allemaal taxibusjes met Engels talige gids voor € 35,00 p.p. Op het plein van de stad.
Route over de rots en incl. Bezoek aan een disco druipsteengrot, Skywalk (balkon met glazen vloer, heeeeeel diepe rotsen eronder) en een gangenstelsel waar tijdens nogal wat oorlogen is gevochten.
Gegreep dat zonder Gibraltar WII in Afrika niet gelukt zou zijn.
Over smale weggetjes voor met taxi’s naar boven (hadden we met de auto nooi op gemogen) op naar de Gibraltar apen zonder staart.
Nou die hebben we gezien, leuke ervaring z’n beest op je hoofd.
Vervolgens op de top nog even van het uitzicht en de apen genoten, om vervolgens weer naar beneden te gaan.
Door de hoofd winkelstraat gelopen, echte fishe and chips gegeten met een Bobbie op de achtergrond.
Weer over de grens met Spanje gegaan naar de auto, parkeergeld viel ook mee, € 8,50.
Langs de kust terug, bij de Lidl wat broodjes en beleg gekocht om s’avond op het balkon van het hotel op te eten, we hebben al veelsteveel gegeten deze vakantie, dus rustig avondeten vandaag.
Onder het eten nog even naar België - Japan gekeken, pfff leuke ontknoping zeg.